Rozkład dnia w grupie 5-6-latków

10.00 – 15.00 realizowana jest podstawa programowa.

BAWIMY SIĘ

7.30 – 8.00 – Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.

ĆWICZENIA PORANNE

8.00 – 8.15 – Zabawa ruchowa, ze śpiewem, przy muzyce. Ćwiczenia poranne.

PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚNIADANIA

8.15 – 8.30 - Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.

JEMY ŚNIADANIE

8.30 – 9.00 - Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

ROZWIJAMY SWOJE ZAINTERESOWANIA

9.00- 10.00- Udział w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności: taneczno-rytmiczne, plastyczno-  konstrukcyjne, teatralne, zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze, organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe .

UCZESTNICZYMY W ZABAWACH I SYTUACJACH EDUKACYJNYCH

10.00 – 11.00 - Zajęcia wychowawczo-edukacyjne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych „odkrywamy, przeżywamy, przyswajamy i działamy”, realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej i literackiej

BAWIMY SIĘ W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM

11.00 – 11.30 - Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze.
(W przypadku nieodpowiedniej pogody-gry i zabawy ruchowe w salach).

JEMY OBIAD

11.30 – 12.00 - Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

ODPOCZYWAMY

12.00 -  12.15 - Odpoczynek poobiedni przy muzyce relaksacyjnej, bajkach, baśniach i opowiadaniach;

BAWIMY SIĘ W SALI

12.15- 12.45- Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.

BAWIMY SIĘ W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM

12.45- 13.15 - Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze.
(W przypadku nieodpowiedniej pogody-gry i zabawy ruchowe w salach).

ROZWIJAMY SWOJE UMIEJĘTNOŚCI

13.15–14.00 - Praca indywidualna lub zespołowym o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensującym i wychowawczym; praca z dzieckiem o szczególnych potrzebach edukacyjnych; zabawy
i ćwiczenia logopedyczne oraz kinezjologiczne.

PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO PODWIECZORKU

14.00 – 14.10 -Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do posiłku.

JEMY PODWIECZOREK

14.10 – 14.30 - Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

BAWIMY SIĘ W SALI

14.30- 15.00- Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.

BAWIMY SIĘ W KĄCIKACH ZAINTERESOWAŃ

15.00 – 15.45 - Udział w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności: teatralne, taneczne, plastyczne i konstrukcyjne; zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe. Rozchodzenie się dzieci.